Met uw website scoren in de organische SERP's (Search Engine Result Pages) is afhankelijk van heel wat factoren. Zo zijn goed opgebouwde metatags en een goede inhoud op uw webpagina slecht een aantal van die factoren, maar wel heel belangrijk. Deze voorbeelden zijn On-Site factoren. Daarnaast spelen Off-site factoren ook een groot belang als het op uw ranking aankomt. Een voorbeeld daarvan zijn inkomende linken naar uw website.
Doordat zoekmachines hun algoritmes voortdurend bijwerken zien we voor de nabije toekomst op gebied van
SEO een aantal
nieuwe factoren nl. inlaadtijd, branding, click through rate en social media.
Inlaadtijd
Op het Adwords platform van Google is de inlaadtijd van uw webpagina reeds geruime tijd een rankingfactor. We merken dat die nu ook een belangrijk gegeven wordt voor de positie van uw website in de organische resultaten. Hierbij gaat Google gaan kijken naar de gemiddelde laadtijd van uw pagina's en de snelste en traagste pagina van uw website. De inlaadtijd is de periode tussen de klik naar een link op uw site tot op het moment dat de volledige pagina in de browser is ingeladen.
Branding
Branding houdt in dat u uw site dient gekend te maken via uw bedrijsnaam. Zorg er dus voor dat u uw bedrijfsnaam of uw merken voldoende aanmeld worden diverse business sites. Als uw bedrijfsnaam of uw merk bovenaan de resultaten in Google verschijnt geeft dit een zeker vertrouwen.
Click through rate (CTR)
De CTR is het percentage kliks dat een webpagina krijgt t.o.v. de andere zoekresultaten en de standaard CTR voor een bepaalde positie. Stel dat een nummer 1 positie voor een bepaalde zoekterme een standaard CTR heeft van 60%. Uw site staat met deze zoekterm op nummer 1 en heeft slecht een CTR van 50%. Dit is minder dan de standaard CTR en kan dus een daling van uw ranking betekenen. Een andere site die met deze zoekterm op bijvoorbeeld positie 5 staat en een CTR behaalt van 65% zal daardoor een betere positie bekomen. Het is dus belangrijk de juist informatie in uw snippit te verwerken en deze aantrekkelijk en interessant te maken zodat men doorklikt naar uw website.
Social Media
Social Media heeft invloed op zoekmachine marketing, dat is al langer gekend. Maar de impact is veelal niet gekend of men weet niet goed hoe dit toe te passen. Google en Bing indexeren bijvoorbeeld al Twitter Tweets en de daarin geplaatste links. Wanneer uw bericht verder wordt verspreid door bijvoorbeeld de Retweet zien de zoekmachines dit als een stijgende populariteit van uw webpagina. Deze webpagina kan hierdoor een prominertere plaats krijgen in de zoekmachine resultaten.
Het is van groot belang alle
SEO factoren en elementen op een goede en evenwichtige manier tesamen te brengen.