Bron:
www.hln.be | vrijdag 06 september 2013 | Bron: ANP/BuzzT
Het duurt nog een week voordat
Facebook het nieuwe privacybeleid met de wereld deelt. Amerikaanse organisaties die opkomen voor consumentenbelangen zijn bang dat het bedrijf een aantal controversiële wijzigingen wil doorvoeren.
De organisaties hebben een klacht ingediend bij de Federal Trade Commission, een overheidsinstelling die onder meer consumenten beschermt en kartelvorming tegengaat. Het nieuwe beleid zou Facebook in staat stellen om de namen, foto's en persoonlijke gegevens van de bijna 1,2 miljard gebruikers in te zetten voor advertentiedoeleinden, zonder dat ze daarvoor toestemming hebben gegeven. De sociale netwerksite zelf ontkent dat de regels worden aangepast.
In plaats daarvan zou het beleid alleen anders worden verwoord om onduidelijkheid te voorkomen. Dat proces neemt nog een week in beslag. "We nemen de tijd om ervoor te zorgen dat opmerkingen van onze gebruikers goed worden bekeken en in beschouwing worden genomen, zodat we kunnen vaststellen of er nog meer updates nodig zijn", laat Facebook weten aan Los Angeles Times. "We verwachten dit proces ergens in de komende week af te ronden."