Google is in samenwerking met het Britse Citizen's Advice bureau een campagne gestart voor het bevorderen van de
online veiligheid. De campagne, inclusief advertenties in kranten, op openbaar vervoer en online, wordt gevoerd in de hoop dat internet gebruikers meer zorg gaan dragen over hun online activiteiten. Ondermeer dus het kiezen van een veiliger wachtwoord en na gebruik van bijvoorbeeld internet bankieren altijd uit loggen.
"
Awareness campaigns about online safety like this are important, as it's clear that most internet users are pretty clueless about how to best secure their computers and surf safely online." Omdat cybercrime en internet fraude nog altijd aan het toenemen zijn is het nog altijd belangrijk om mensen hiervan bewust te maken en ze eenvoudige instructies te geven hoe ze online veiliger zijn.
Ook
Google heeft er belang bij dat mensen niet het internet de rug toe keren, het wil dat gebruikers zich online veiliger voelen, dat zal uiteindelijk de populariteit van het internet verhogen en Google helpen verder te groeien. Meer over de "Good to Know" campagne is te vinden via
www.google.co.uk/goodtoknow.
Bron:
Dutch Cowboys, maandag 17 oktober 2011