mrt 16 / 2012
Hoe sponsors van de Olympische Spelen Facebook gebruiken
Komende zomer staat in het teken van sport. Niet alleen het EK Voetbal, maar zeker ook de Olympische Spelen in Londen. Tijdens deze Olympische Spelen hebben de atleten voor het eerst toestemming van het IOC om social media (Facebook) te gebruiken om in contact te komen met hun fans in de aanloop naar en tijdens de Spelen. Nog een maand is het 18 april, en dan is het nog precies 100 dagen tot aan de opening van de Olympische Spelen. Op dit moment zijn het vooral merken die de aandacht willen leggen op komende zomer en zij gebruiken sociale media om dit te doen.
Als je kijkt naar drie merken op
Facebook (Samsung, Coca-Cola en Procter & Gamble), ook alle drie officiële Olympische sponsors, zie je behoorlijk veel activiteit. De Facebook-app van het ‘Genome Project’ van Samsung is gericht op het verbinden van mensen met de sporters met wie ze interesses delen. Coca-Cola gebruikt Facebook om tieners aan te trekken voor de ‘Move to the beat’-campagne. P&G breidt de bestaande ‘Thank you, Mum’-campagne uit met een Olympisch thema voor de Facebook lancering in Groot-Brittannië op 18 april.
Bron:
Dutch Cowboys, donderdag 15 maart
Terug