Steeds meer LinkedIn-leden bezoeken het netwerk via mobiele applicaties, op dit moment is dat volgens
LinkedIn 22%. Hiermee is dit het snelst groeiende onderdeel van de consumentendiensten van LinkedIn. Bij het bouwen en vormgeven van de iPad-app is rekening gehouden met de manier waarop professionals hun iPad gebruiken. Functies van de app zijn:
- 'Calendar feature': Geeft een informatief overzicht van alle mensen waarmee je die dag een meeting hebt en wat je over hen moet weten.
- 'News you can use': Geeft actueel en relevant nieuws dat door contacten en branchegenoten gelezen en gedeeld wordt.
- 'Build your professional brand': Hiermee kun je eenvoudig in contact komen met vakgenoten en jouw ervaringen delen.
Ariel Eckstein, Managing Director LinkedIn EMEA: "We merken dat steeds meer professionals LinkedIn onderweg gebruiken. Om hierop in te spelen hebben we de iPad-app ontwikkeld, hiermee willen we professionals helpen om slimme zakelijke beslissingen te nemen en om bijvoorbeeld beter voorbereid te zijn op afspraken."
De
LinkedIn iPad-app is gratis en vanaf vandaag te downloaden in de US App Store.
Bron:
Dutch Cowboys, donderdag 26 april 2012