LinkedIn introduceerde gisteren 'Targeted Updates' en de 'Follower Statistics'-tab. Hiermee kunnen bedrijven nog gerichter met hun volgers communiceren. LinkedIn heeft een groep geselecteerd die deze nieuwe tools als eerste kan gaan gebruiken; dit zijn onder andere AT&T, Dell, Microsoft, Samsung Mobile wereldwijd, Philips Europe en het in Nederland gevestigde bedrijf Exact.
Deze groep marketeers krijgt als eerste toegang tot de krachtige segmentatie- en analysemogelijkheden die zij kunnen gebruiken bij het voeren van campagnes op hun LinkedIn-bedrijfspagina's. Zij kunnen hun volgers groeperen op basis van categorieën als industrie, senioriteit, functie, bedrijfsomvang en plaats. Hierdoor kunnen zij, per doelgroep, zo relevant mogelijke informatie aanbieden waarmee de band tussen het bedrijf en de volger versterkt kan worden. Ook krijgen de marketeers toegang tot een dashboard waar zij de betrokkenheid van hun volgers kunnen bijhouden, zoals likes, shares, comments en het percentage van betrokkenheid door de tijd heen.
Clive Roach, Social Media Strategist bij Philips Healthcare, over de nieuwe functies: "LinkedIn's Targeted Updates maakt het voor ons makkelijker om in contact te komen met onze volgers. Nu hebben we de mogelijkheid om alleen die informatie te delen die voor hen echt relevant is. De nieuwe statistieken geven ons de mogelijkheid om onze communicatie steeds beter af te stemmen en om zo de relaties te verbeteren. Dit is een grote stap vooruit gezien mensen vaak een overvloed aan irrelevante informatie ontvangen. Dit zorgt er vaak voor dat zij zich hier vervolgens voor afsluiten. Dankzij LinkedIn kunnen wij hen nu weer bereiken."
Bron:
Dutch Cowboys, dinsdag 10 april 2012