okt 18 / 2012
Pinterest heeft meer invloed op koopgedrag consumenten dan Facebook
BRON :
dutchcowboys.nl : 17-10-2012 - 21:00
Als het gaat om e-commerce, bewijst een nieuwe studie dat Facebook nog veel kan leren van Pinterest. Volgens onderzoeksbureau
Bizrate Insights koopt
69 procent van de online consumenten een product of meerdere producten nadat ze het product hebben gevonden via
Pinterest. Dit in tegenstelling tot
40 procent van de mensen die de aankoop gevonden heeft via
Facebook.
De studie kwam ook tot de conclusie dat een grote hoeveelheid van de mensen die Pinterest bezoeken, sneller geïnspireerd raken om iets te kopen. 70 procent van de mensen vertelden dat ze Pinterest hadden bezocht om nieuwe producten te vinden, in tegenstelling tot 17 procent op Facebook. Pinterest lijkt hierdoor een belangrijkere site voor online shoppers dan Facebook.
Er kwamen ook andere interessante uitkomsten uit het onderzoek. 50 procent van de mensen gebruiken Facebook om in contact te treden met mensen die dezelfde smaak hebben: op Pinterest is dit 51 procent. Om de trends te volgen, gebruiken 67 procent van de mensen Pinterest, in tegenstelling tot 22 procent van de mensen op Facebook. Facebook is echter wel beter in aanbiedingen en kortingen: 33 procent van de deelnemers vertelden dat ze ingegaan zijn op een actie via Facebook, in tegenstelling tot 11 procent op Pinterest.
Terug