Twitter is het afgelopen jaar met afstand in de media het meest populaire
sociale netwerk geweest en was goed voor bijna de helft van alle pers-aandacht. Daarmee versloeg het de grote concurrent
Facebook aldus een nieuwe studie van
Highbeam Research.
In een maand-per-maand vergelijking won Facebook het slechts in twee maanden van het jaar. Media-aandacht voor andere populaire netwerken als
LinkedIn, MySpace en FourSquare was er wel maar in vergelijking met Twitter en Facebook was dit minimaal.
De cijfers spreken voor zich, Twitter werd genoemd in ongeveer 50 procent van alle publicaties voor sociale netwerken. Facebook kreeg ongeveer 45 procent van deze aandacht en versloeg Twitter alleen in februari en april op meer dan een straatlengte gevolgd door LinkedIn (3,33 procent), MySpace (1,3 procent) en Foursquare met 0,71 procent. Google+, na de zomer pas gelanceerd, werd niet genoemd in het rapport.
Twitter blijft in omvang een kleintje vergeleken met Facebook. Toch is Twitter in de media geliefd, deel veroorzaakt door de aanwezigheid van de vele beroemdheden en de rol die het heeft als er sprake is van Breaking news. Met het groeiende aantal gebruikers van Twitter neemt ook actualiteit nog meer toe. Voorspelling voor 2012 is dan ook dat Twitter nog vaker het nieuws zal gaan beheersen.
Bron:
Dutch Cowboys, dinsdag 27 december 2011