Een concurrentieanalyse om uw rivalen een stapje voor te zijn
Bent u online actief? Dan is niets belangrijker dan een algemene visie te hebben op uw markt, en vooral op de marktspelers. Met een concurrentieanalyse kan u uzelf positioneren ten opzichte van uw concurrenten op de markt. Dat is een cruciaal element in uw digitale marketingaudit. Wij helpen u om uw online concurrenten te identificeren en kansen te vinden om ze voor te blijven.
Werk met ons samen om uw digitale marketingstrategie te verbeteren.
Waaruit bestaat een concurrentieanalyse?
Ons team met specialisten in digitale marketing is uiterst bedreven en ervaren in concurrentieanalyse. Wij hebben toegang tot verscheidene tools waarmee we gegevens kunnen analyseren, trends op de voet volgen en uw concurrentiespeelveld bestuderen. Concreet doorlopen we vier fases:
- Identificatie van uw concurrenten;
- Analyse van uw concurrenten;
- Revisie van uw USP’s;
- Definitie van de strategie op basis van de sterktes en zwaktes van uw concurrenten.
Waarom is een concurrentieanalyse zo belangrijk?
Uw online concurrentie begrijpen is de beste manier om uw digitale strategie uit te werken en uw toekomstige acties te richten naar een prestatieboost van uw onderneming. Wij willen u uiteraard ook adviseren om in eerste instantie een kijkje te nemen op Google Analytics. Maar dat alleen volstaat niet om een stevige en krachtige digitale strategie uit te werken. U moet uw zoekopdracht verder verfijnen en uw resultaten vergelijken met die van uw dichtste concurrenten.
Beter nog: via een concurrentieanalyse krijgt u een idee van hoe de belangrijkste spelers in uw sector de zaken aanpakken. Gezien het belang van deze concurrentieanalyse is het duidelijk dat, hoe sneller u ze uitvoert, hoe sneller ze ook haar vruchten zal afwerpen.